Uret yada Satin Al – Make or Buy

 

Bir urun yada hizmetin firma tarafindan iceride uretilip uretilmeyecegi yada disaridan satin  alinip alinmayacagi kararina Uret yada Satin Al (Make or Buy) denir.

 

Firmalar bu karari verirken:

 

  1. Yeterli kapasite
  2. Gelecege yonelik stratejik etkileri
  3. Uzmanlik alani
  4. Kalite endiseleri
  5. Uretim hizi
  6. Karsilikli maliyet analizi (uretmek yada satin almak)

 

unsurlarini goz onune almalidir.

 

Eger disaridan satin alma maliyetleri uretim maliyetlerinden dusukse firma bu urun yada hizmeti diskaynak kullanimi (outsourcing) yoluyla edinmelidir.

 

((Sabit Maliyet A + (Degisken Birim Maliyet A * Birim Adet)) ><= ((Sabit Maliyet B + (Degisken Birim Maliyet B * Birim Adet))

 

A = Uretim B = Satin Alma

 

Firmalarin Uretmesi icin Nedenler

 

·        Dusuk uretim maliyetleri

·        Yetersiz tedarikciler

·        Kalitesiz tedarikciler ve urunler

·        Tedarikci anlasmazliklarini ve sorunlarini ortadan kaldirmak

·        Kapasite fazlasindan faydalanmak

·        Diger ureticilerden farkli bir urun uretmek

·        Teknolojik sirlari korumak

·        Personel gelisimini saglamak

·        Isletme buyuklugunu arttirmak

 

Firmalarin Satin Almasi icin Nedenler

 

  • Dusuk elde etme maliyetleri
  • Yetersiz ic kapasite
  • Teknolojik ve teknik ogrenme
  • Tedarikci iliskilerini korumak
  • Envater maliyetlerini asagi cekmek
  • Patent ile korunan urunler olmasi
  • Firmanin esas isine odaklanmasini saglamak

 

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: